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Paradox of hyper-reality초현실의 역설

최근 화제가 되고 있는 가상현실은 현재 많은 사람들이 즐겨하는 레저 활동이고, 심지어 유튜브 크리에이터들도 가상현실을 콘텐츠로 한 영상을 찍어 올린다. 또한, 많은 학생들이 즐겨하고 있는 배틀그라운드나 브롤스타즈 같은 게임도 사람들이 즐겨서 한다. 그런데, 이 둘 사이에는 한 가지 공통점이 있다. 바로 초현실이라는 갓이다. 이 두가지는 사람들이 현실을 잊기 위해 즐기는 활동이라는 것이다. 그렇다면 초현실이란 무엇이고, 또 소비주의와는 어떤 관계가 있을까?

먼저, 초현실이란, 말 속에서 알 수 있듯이, 현실을 초월한 세계라는 것이다. 이러한 초현실은 사람들이 괴로운 현실이나 사실로부터 도피하기 위한 도피처로 쓰인다. 예를 들어, 디즈니 랜드는 대표적인 초현실이다. 디즈니 랜드는 절대 현실이 될 수 없다. 하지만 사람들은 스트레스를 풀기 위해 이 디즈니 랜드라는 초현실 세계를 찾는다. 이외에도, 요즘 사람들이 많이 빠지는 초현실 세계는 온라인 세계이다. 게임이나, 웹툰같은 온라인 세계에서, 사람들은 자신들의 스트레스를 풀고 쾌락을 느낀다. 하지만 이러한 초현실을 찾는 행동이 계속되다 보면, 중독에 빠질 위험이 있다. 만약 중독이 된다면, 그 사람은 현실과 초현실 속의 가상을 서로 혼동하게 되어, 초현실 세계 속에서나 나올 법한 위험하거나 안 좋은 행동을 하게 된다. 이처럼 초현실은 우리에게 현실을 잠시나마 잊게 해주지만, 시간이 지나고 그 초현실 세계를 떠날 때는 많은 아쉬움을 안고 떠날 수밖에 없다. 또한 초현실에 중독된다면 현실과 초현실을 구분하지 못해 혼란을 겪기도 한다.

그렇다면 소비주의와 초현실은 어떤 관계가 있을까? 이것을 알기 위해서는 먼저 쇼핑과 초현실의 관계를 알아야 한다. 쇼핑은 초현실의 한 종류이다. 사람들은 쇼핑을 하면서 현실과 멀어지려 하거나, 쾌락을 느끼려고 한다. 그렇다면 이제 소비주의와 초현실의 관계를 알아보자. 소비주의는 1929년대, 미국에서 대공황을 벗어나기 위해 사람들의 소비를 자극한 운동이다. 이때 이 운동을 대부분 대기업들이 일반 민간인들을 꼬드겨서 자기들의 제품을 사도록 한 것이다. 이때 기업들은 그동안 사회의 압력에 억압받고 있던 여성들이 쇼핑을 하도록 하고, 여성들로 하여금, 자신들도 국가를 위해 무언가를 할 수 있다는 믿음을 만들었다. 실상은 자신들의 제품을 사게 하려는 술수에 불과한데 말이다. 이처럼 기업들은 여성들이 자신들만의 초현실 세계를 만들도록 부추겼고, 이를 통해 자신들의 이익을 취하였다.

초현실은 과연 이로울까? 어느정도 쓰면 초현실은 분명히 이로울 것이다. 하지만 너무 과도하게 쓴다면 초현실은 우리에게 해만 끼칠 뿐이다. 너무 많이 초현실에 빠져드는 것을 방지하기 위해 항상 현실을 극복하려 노력해보고, 초현실을 비판적인 눈으로 바라보아야 한다.

The virtual reality, which has recently become a hot topic, is a leisure activity that many people enjoy now, and even YouTube creators take images of virtual reality contents. In addition, people enjoy playing games like Battlegrounds and Brolstas that many students enjoy. However, there is one thing in common between these two. It is a god of hyper-reality. These two are activities people enjoy to forget reality. So what is hyper-reality and what is consumer?

First, hyper-reality is a world transcending reality, as you can see in words. This hyper-reality is used as a fugitive to flee people from painful realities and facts. For example, Disneyland is a typical hyper-reality. Disneyland can never be a reality. But people are looking for a hyper-reality world called Disneyland to relieve stress. In addition, the hyper-reality world where many people are missing today is the online world. In an online world such as games or webtoons, people are relieved of their stress and feel pleasure. However, if you continue to pursue these hyper-realityistic behaviors, you are at risk of becoming addicted. If he becomes addicted, he becomes confused with the reality of reality and hyper-reality, and becomes dangerous or badly behaving in a hyper-reality world. Such hyper-reality allows us to forget reality for a while, but when time passes and leaves the hyper-reality world, we are forced to leave with much regret. Also, if you are addicted to hyper-reality, you can not distinguish between reality and hyper-reality.

So, what is the relationship between consumer and hyper-reality? To know this, you first need to know the relationship between shopping and hyper-reality. Shopping is a kind of hyper-reality. People are trying to get away from reality while shopping, or to feel pleasure. Now, let's look at the relationship between consumer and hyper-reality. Consumer is a movement that stimulated people's consumption to escape the Great Depression in the United States in the 1929s. At this time, most of the movements were for large corporations to buy their products by raising ordinary civilians. At this time, companies have been forced to shop for women who have been oppressed by the pressure of society, and have made women believe that they can do something for their country. In fact, it's just a trick to get them to buy their products. As such, companies have been encouraging women to create their own hyper-reality worlds and taking advantage of them.

Will hyper-reality really work? Hyper-reality will surely be beneficial if it is used somehow. But if you write too much, hyper-reality will only hurt us. To prevent too much hyper-reality, try to overcome reality and look at hyper-reality with a critical eye.

최수호  sohoo0612@gmail.com

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