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The structure of a nation

The structure of a nation

자본주의가 기술발전에 의해 나타났다고 생각했던 마르크스는 하부구조가 자본주의를 이루고 있다고 주장했다. 이에 반면 막스 베버는 상부구조가 하부구조를 이루고 있다고 생각해 마르크스의 주장을 비판했다. 하지만 베버의 주장은 사회영향력이 크지 않았고, 타당성이 부족했기 때문에 별로 알려지지 못했다. 일본과 같은 경우 종교가 없음에도 불구하고 성공했기 때문이다. 즉 국가의 구조는 지리에 결정된것이 아닌 그 국가가 가지고있는 정신적 dna를 말한다.
마치 프로테스탄티즘과 자본주의 윤리에서 막스베버가 말했던 청교도주의와 같은 사상적구조를 말하는것이다.또 비서양의 발전은 일반적인 원칙으로 설명되지 않는다 즉 사회는 매일 변화하고 있기 때문에 그 달라지는 변화에따라 설명해야한다.

Marx, who thought capitalism was inevitable by technological development, argued that the infrastructure constituted capitalism.
On the other hand, Max Weber criticized Marx's argument, thinking that the superstructure is the sub-structure. But Beaver's argument was little known because it did not have much social impact and lacked validity. It is because in Japan, even though there is no religion. That is, the structure of a nation is not geographically determined, but the mental dna that the country has. It's like Protestantism and capitalism have the same ideological structure that Max Weber said about Puritanism.
Also, non-Western development is not explained by general principles, because society is changing every day.
It should be explained according to the changing changes.

홍수민  kdiva1120@hanmail.net

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