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A Equal Opportunity기회 균형 선발제

기회 균형 선발제에 찬성해야 할까?

Should we agree to the balanced selection system?

우리나라는 모든 국민이 교육을 받을 수 있도록 공평한 기회를 공급하고 있다. 하지만 경제적이나 사회적 요인들로 인하여 성취도는 천차만별이다. 같은 기회를 줬는데도 결과가 이러한 건 과연 학생들만의 문제인 걸까?

Our nation is providing an equal opportunity for all people to receive education. However, the level of achievement varies widely due to economic and social factors. Are these students the only ones who gave them the same chance?

사회는 무엇이든 경제적 능력이 있는 사람에게 유리하게 되어 있다. 부가 어느 정도 축적되어 있어야 좀 더 질 좋고 충분한 교육을 받을 수 있는 것이다. 반대로 경제적 지위가 낮은 사람들은 자연스럽게 그렇지 않은 아이들보다 학업 성취도가 좋지 않을 수밖에 없는 것이다.

Society is supposed to favor anyone with economic power. A certain accumulation of wealth means a better and better education. On the other hand, those with lower economic status naturally have less academic performance than those who don't.

위 같은 점들을 보안하기 위해 정부는 ‘기회 균형 선발제’를 도입하였다. 기회 균형 선발제란 저소득층이나 농어촌 및 도서 벽지 학생 등을 대상으로 정원의 11%까지 학생을 선발하는 대학 입시제도이다. 그런데 점점 이 제도를 제대로 시행하는 대학이 줄고 있다. 이에 정부는 이 제도를 시행하는 대하에 재정지원을 약속하는 등 다양한 혜택을 제공하고 있다. 그렇다면 이 제도를 계속 시행하는 것이 과연 옳을까?

n order to secure the above points, the government introduced the 'Event Balance Selection System'. A balanced selection system is a college admission system that selects up to 11 percent of students from low-income families, rural villages, and remote islands. However, fewer and fewer universities are implementing the system properly. In response, the government has offered various benefits, including promising financial support for the implementation of the system. So, is it really right to keep this system going?

윤리적인 측면에서 봤을 때 이 제도는 계속 시행하는 것이 옳다. 우선 모두에게 동등하게 기회를 줬다 해도 그건 사실상 동등한 기회가 아니다. 경제적 능력이 없는 학생들은 당연히 경쟁력이 떨어질 수밖에 없다. 그러면 그 아이들은 경쟁대상에서 자연스럽게 제외되고 높은 계층 아이들만의 싸움이 될 것이다. 물론 이 제도를 시행하면 농어촌에서 생활하던 학생들을 선발해야 하기 때문에 실력 좋은 아이들에게 불공평한 것이 아니냐 할 수 있다. 하지만 그렇게 하지 않으면 잘하는 아이들만 살아남고 나머지는 몰락하기 때문에 사회의 해체가 일어난다. 이렇게 되면 결국 모두에게 나쁜 결과를 가져오게 된다. 따라서 모든 아이들에게 공평한 조건을 만들어주고, 더 많은 숨어있는 인재를 양성하기 위해 기회 균형 선발제는 계속 시행되어야 한다고 본다.

In ethical terms, the system is right to continue. First of all, even if you give everyone equal opportunity, it is not actually equal opportunity. Students without economic ability will naturally lose their competitiveness. Then the children will be naturally excluded from the competition and fought only by high-class children. Of course, the system is unfair to smart children because they have to select students who live in farming and fishing villages. But if we don't do that, only good children will survive and the rest will fall. This will result in bad results for everyone. Therefore, I think the opportunity balance selection system should continue to be implemented to create fair conditions for all children and foster more hidden talent.

이시연  trishalsy@gmail.com

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