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Who should give a national scholarship?

There are two grades and economic conditions for scholarship.
장학금에 대해서 성적기준과 경제 여건 기준 이 두가지가 있다.

First, sexual standards are better invested in students. The college cultivates high quality workforce to work in society. It is therefore highly desirable to invest in resources with the highest student achievement and the highest student achievement. This approach is also called distribution definition. Aristotle deserves to be awarded to a student who has the best grades because it can be seen from his academic performance that giving him the resources to suit the talents and talents of a person is paid to the person most talented in his or her studies. It not only increases academic achievement but also contributes to the development of future talented people. At this time, students who are economically disadvantaged act as an incentive to engage in study.

먼저, 성적기준은 학생들에 대한 투자가 더 낫다. 대학은 사회에서 일할 일할 고급인력을 길러낸다. 그럼 성적이 현재 가장 좋고 발전 가능서이 가장 높은 학생에게 투자를 하여 자원을 집중 투자하는 것이 매우 바람직하다. 이러한 방식은 분배 정의라고도 한다. 아리스토텔레스는 어떤 사람의 자질과 재능에 맞는 자원을 그에게 주는 것이 학업에 가장 재능이 있는 사람에게 지급되는 것이 맞는데 이는 학업성적을 보면 알 수 있기 때문에 성적이 우수한 학생에게 지급되어야 한다. 또한 이는 학업 성취도를 늘릴 뿐만아니라 미래에 장차 사회에 우수한 인재를 배출해가는데 발전을 기여한다. 이 때, 경제적으로 불리한 여건에 있는 학생들은 오히려 공부에 몰두하는 동기로도 작용한다.


The economic condition standard equals students' hard work. Economic conditions are not determined by the students, they can not easily be absorbed in their work because they are hard to improve with effort, and the consequences of unfair competition can lead to a more serious gap in society. Therefore, it is desirable to give a scholarship to students who are economically disadvantaged in order to create a fair academic competition situation. In addition, the equal opportunity of education in the Constitution should be realized at the university, and no student should give up education because of the lack of tuition fees despite his talents and will. That is, this principle is not followed. If a disadvantaged student receives a scholarship and can spend more time in studies than before, will be able to demonstrate outstanding potential through unseen potential. And the scholarship that was invested at that time is a bigger achievement than when we invested in a student who has good academic ability. Rather, the sexual standards approach blocks the possibility itself. There is no way that a student who has good academic ability can donate.

경제 여건 기준은 학생들의 경재을 평등하게 해준다. 경제적 조건은 학생들이 결정한 것이 아니고 노력으로 쉽게 나아지기 힘들기 때문에 공부에 쉽게 열중을 할 수가 없고 더욱더 불공정한 경쟁의 결과가 사회에서 더 심각한 격차로 이어질 수 있다. 그러므로, 공정한 학업 경쟁 상황을 만들기 위해, 경제적으로 불리한 처지에 놓인 학생에게 장학금을 주는 것이 바람직하다. 또한 헌법에 보장도니 교육의 기회 균등이 대학교에서도 실현되어야하고 절대 어떠한 학생이 재능과 의지에도 불구하고 등록금이 없어 학업을 포기하면 안된다. 즉, 이 원칙이 지켜지지 않는 것이다. 형편이 어려운 학생이 장학금을 받아 이전보다 공부에 더 많은 시간을 투자할 수 있다면 그동안 드러나지 않던 잠재적 능력을 발휘하여 뛰어난 성과를 보여줄 수 있다. 그리고 이 때 투자되었던 장학금은 학업이 우수한 학생에게 투자했을 때 보다 더 큰 성과라 볼 수 있다. 성적 기준 방식은 오히려 그런 가능성 자체를 차단한다. 학업이 우수한 학생은 투자 형편이 어련운 학생은 기부라는 방식은 절대 있어서는 안된다.

김준혁  michaelkim05@naver.com

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