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hyper realityAre images real?

Today, we are exposed to a world of virtual simulations (images more realistic than reality), not the reality of video, the Internet, and photography. Images reflect profound reality, but are hidden and changed so that they are not related to reality. For example, one advertisement says, " A real male’s life is here." If you don't apply that lotion, put in place a hidden message that it is not a man. However, people buy the lotion even though they know that it is not a man to not use it.

현재 우리는 동영상, 인터넷, 사진 등의 현실이 아닌 가상적인 시뮬라크르(현실보다 더 현실적인 이미지)의 세계에 많이 노출이 된다. 이미지는 심오한 현실을 반영하지만 숨기고 바꿔 현실과 관련이 없게 한다. 예를 들어, 한 광고에서 “진짜 남자의 삶은 여기있다.” 라는 말과 함께 로션을 바른다. 그 때의 로션을 바르지 않는다면 남자가 아니라는 숨긴 메시지를 심어놓는다. 하지만 ‘이 로션을 안 바른다고 해서 남자가 아닌 것은 아니다’ 라는 것을 알면서도 사람들은 이 로션을 구매한다.

Disneyland which admired by children has always made a backdrop to the media. However, adults believe it is an artificial virtual world. However, I think I came to real space as soon as I came out of Disneyland. However, the space he believes is real is also a virtual world, and he skillfully hid it. For example, the house we live in contains our status or our direction of life. In other words, the world that we believe in is also a world of simulars.

어린이가 동경하는 디즈니랜드는 항상 대중매체로부터 보았던 배경을 만들어 놓았다. 하지만 어른들은 인위적으로 만들어진 가상의 세계라고 여긴다. 하지만 디즈니랜드에서 나온 즉시 현실의 공간으로 왔다고 생각한다. 하지만 현실이라고 믿고 있는 공간도 가상의 세계라는 것을 교묘하게 은폐하였다. 예를 들면, 우리가 살고 있는 집도 우리의 지위나 삶의 방향이 담겨있다. , 우리가 믿고 있는 세계도 시뮬라크르의 세계이다.

Surrealist painter Renee Magritte said, ' This is not a pipe through treason of images. The reason why pipe drawings were not pipes was to show that the actual pipe and language pipes were not related in nature. Eventually, it raised questions about the exact meaning of the objects between the language and images that directed them. Renee Magritte has a message to stop believing in images and start doubting them.

초현실주의 화가 르네 마그리트는 ‘이미지의 반역’을 통해 ‘이것은 파이프가 아니다.’ 라고 하였다. 파이프 그림을 파이프가 아니라고 한 것은 실제 ‘파이프’와 언어 ‘파이프’는 성질에 있어 연관성이 없다는 것을 알려주기 위함 이였다. 결국 사물을 지시하는 언어와 이미지 사이의 정확한 의미 전달에 대해 의문점을 갖게 하였다. 르네 마그리트는 단순히 이미지를 믿지 말고 의심을 해보라는 의미가 담겨있다.

On the other hand, Josun Dynasty painter Gyeom-Jae drew Mt. Kumgang by reinterpreting himself. This painting attracts many people with its way of painting. Many people consider Gyeom-jae's work to be outstanding. As such, we should not accept images as they are, but see images from our own reinterpretation.

반면에, 조선시대 화가 겸재는 자신만의 재해석을 통하여 금강산을 그렸다. 이 그림은 자신만의 그림 그리는 방법으로 많은 사람들의 집중을 이끌어낸다. 이에 많은 사람들은 겸재의 작품을 우수하다고 생각한다. 이와 같이 우리는 이미지를 그대로 받아들이지 말고 자신만의 재해석을 통한 이미지를 보아야 한다.

신정우  tlswjddn0519@naver.com

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