상단여백
HOME Business Economy
To Survive : Make NEW one , not ORIGINALS청년 취업 난 속 이색 사업의 등장

SOURCE: MNB

These days, the young in Korea are facing extreme unemployment crisis, and the rate of those who are unemployed is increasing day by day. Nevertheless, some youngsters are being successful in his or her own career by creating a new business satisfying today’s needs and preference.

That is, since young people are leading the new consumer culture recently, items targeted to these people are rising and a variety of ideas from the young are forming an innovative stream.

Let me introduce some examples.

1. The young teahouse

Youngsters who consider establishing a business usually take the cost into account for the first priority. Therefore, those who have trouble preparing tremendous amount of money prefer small-capital business that can minimize the risk of lost. As an example, the young teahouse is a premium café where simple food such as tteokbokki, coffee, and alcoholic beverages are sold together. Due to the unique style of menu selection and affective style of interior, it is attracting a lot of people nowadays.

2. Strike Zone

Recently, among young consumers who pursue new consuming trend, screen sports are being more and more popular. Starting from POCKETMON GO, VR technique that is developing these days is being applied to active sport games, which intrigued many consumers.

Among them, screen baseball game, called Strike Zone is one of the best games. Strike Zone company has been acknowledged by skillful technique for years, and it finally opened at 100 places in a year.

Since people from the Strike Zone Company emphasize the importance of coexistence the most and provide diverse sponsor programs, the system is appropriate for new-starters, too!

3. New York Night Market

New York Night Market is a new brand to illustrate the atmosphere of New York’s street at night, and this exotic concept is their main distinct point. Unique styles of menu, such as steak with butter and Mac & cheese which corn, cheese, and French fries are well coordinated and being highly evaluated by consumers.

As these examples, there are a number of ways you can be successful in a variety of fields you are good at. Don’t HESITATE.

Your challenge will make our society, our life, and eventually you HAPPY consumers.

오늘 날 한국의 청년들은 극심한 취업난을 마주하고 있으며, 실업 상태에 있는 청년들의 비율은 매일마다 증가하고 있습니다. 그럼에도 불구하고, 몇몇 청년들은 오늘날의 필요와 선호에 따라 새로운 사업을 창안함으로써 그들의 분야에서 성공하기도 합니다.

즉, 최근 젊은 사람들이 새로운 소비 문화를 이끌어가고 있기 때문에, 이러한 사람들을 타깃으로 하는 아이템들이 떠오르고 있으며 젊은 층의 다양한 아이디어가 혁신적인 흐름을 형성하고 있다는 것입니다.

몇 가지 예를 소개해드리도록 하겠습니다.

1. 청년다방

사업을 구성하는 것을 고려하는 청년들은 가장 처음의 우선순위로서 비용을 고려합니다. 따라서, 엄청난 양의 돈을 준비하는 것에 어려움을 겪는 사람들은 손실의 위험을 최소화하기 위해서 소자본 사업을 선호하곤 합니다. 하나의 예로서, 청년다방은 떡볶이, 커피, 알코올 음료가 함께 빨리는 프리미엄 카페입니다. 독특한 메뉴구성과 인테리어의 감정적인 스타일로 인해, 그것은 많은 사람들을 최근 끌어당기고 있습니다.

2. 스트라이크 존

최근에서는 새로운 소비 트렌드를 추구하는 젊은 소비자들 사이로 스크린 스포츠가 더욱 인기가 많아지고 있습니다. 포켓몬 고에서 시작되어, 최근 떠오르고 있는 VR 기술 (가상현실 기술)은 활동적인 스포츠 게임에 적용되고 있고, 이것은 많은 소비자들의 흥미를 유발했습니다.

그 중에서, 스트라이크 존이라고 불리는 야구 스크린 게임은 최고의 게임 중 하나입니다. 스트라이크 존 회사는 몇 년 동안 뛰어난 기술로 인정받아 왔고, 그것은 마침내 1년 안에 100곳에 매장을 열 수 있었습니다.

스트라이크 존 회사의 사람들은 공존의 가치를 최우선으로 중시하고 다양한 지원 프로그램들을 제공해주고 있기 때문에, 이 시스템은 새로운 출발 들에게 적합하기도 합니다!

3. 뉴욕 야시장

뉴욕 야시장은 뉴욕 밤거리의 분위기를 연출하고자 한 새로운 브랜드이고, 이 이국적인 컨셉은 그들의 주된 차별 점입니다. 버터를 곁드린 스테이크와 옥수수, 치즈, 감자튀김이 조화로운 맥& 치즈는 소비자들로부터 높게 평가되고 있습니다.

이 예시들처럼, 당신이 잘하는 여러 가지 분야에 대해서 성공할 수 있는 길은 매우 많습니다. 망설이지 마십시오.

여러분의 도전은 우리 사회와, 우리 인생과, 최종적으로는 당신을 행복하게 해줄 것입니다.

한채연  jenny010320@naver.com

<저작권자 © The Leaders Tribune , 무단 전재 및 재배포 금지>

한채연의 다른기사 보기
icon인기기사
기사 댓글 0
전체보기
첫번째 댓글을 남겨주세요.
여백
여백
여백
Back to Top